سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ای پریچهره که آهنگ کلیسا داری

ای پری چهره که آهنگ کلیسا داری
سینه‌ی مریم و سیمای مسیحا داری
گرد رخسار تو روح القدس آید به طواف
چو تو ترسابچه آهنگ کلیسا داری
جز دل تنگ من ای مونس جان جای تو نیست
تنگ مپسند، دلی را که در او جاداری
مه شود حلقه به گوش تو که گردنبندی
فلک افروزتر از عقد ثریا داری
به کلیسا روی و مسجدیانت در پی
چه خیالی مگر ای دختر ترسا داری
دگران خوشگل یک عضو و تو سر تا پا خوب
آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری
آیت رحمت روی تو به قرآن ماند
در شگفتم که چرا مذهب عیسی داری
کار آشوب تماشای تو کارستان کرد
راستی نقش غریبی و تماشا داری
کشتی خواب به دریاچه اشکم گم شد
تو به چشم که نشینی دل دریا داری
شهریار از سر کوی سهی‌بالایان
این چه راهیست که با عالم بالا داری

اذن وئر توی گئجه سی من ده سنه دایه گلیم

ال قا تا ندا سنه مشاطه تماشایه گلیم

سن بو مهتاب گئجسه سی سئر چیخان بیر سرو اول

اذن وئر? منده دالو نجا سورو نوب سایه گلیم

منه ده باخدین اوشهلا گوزوله ?من قارا گون

جرئتیم المادی بیر کلمه تمنای گلیم

من جهنم ده ده باش یاسدیقا قویسام سنیله

هیچ آییلمام کی دوروب جنت ماوایه گلیم

ننه قارنیندادا سنله اکیز اولسیدیم اگر

ایسته مزدیم دوغولوب بیرده بو د نیایه گلیم

سن یاتیب جنتی رویاده گورنده گئجه لر

منده جنده قوش اوللام  کی او رویایه گلیم

قیتلیغ ایللر یاغشی تک قورویوب گوز یاشیمیز

کوی عشقونده گرک بیرده مصلایه گلیم

سنده صحرایه مارالار کیمی بیر چیخ ?نولی کی

منده بیر صیده چیخا نلار کیمی صحرای گلیم

آلاهو ندان سن اگر قورخمیوب  اولسان ترسا

قورخورام من ده دونوب دین مسیحایه گلیم

شیخ صنعان کیمی دو نقوز اوتاریب ایللر جه

سنی بیر گورمک ایچون معبد ترسایه گلیم

یوخ صنم آنلامادیم  آنلامادیم  حاشا من

بوراخیم مسجدیمی  سنله کلیسایه گلیم!

گل چیخاق طور تجلایه سن اول جلوه ی طور

من ده موسی کیمی اوطور تجلایه گلیم

شیردیر شهریارین شعری الینده شمشیر

کیم دئیه ر من بئله بیر شیر له دعوایه گلیم؟

                 زنده یاد                                                        *****        استاد محمد حسین شهریار

 .سال نو میلادی مباک باد

گل3گل1گل2

میلاد با سعادت  حضرت عیسی علیه السلام بر تمام  دوستاران ومنتظران واقعی پیامبر رحمت و مهربانی مبارک باد

 

 

 

سالروز میلاد کلمه الله، مؤید به روح القدس و بنده و پیامبر الهی، حضرت عیسی مسیح، برهمگان مبارک باد.
او که پیام آور صلح و مهرورزی بر پایه توحید و عدالت بود از دامن مادری برخاست که خداوند او را پاک قرار داد و بر زنان عالم برتری داد. مادری و پسری که خداوند آنان را از آبرومندان بارگاه الهی و در جایگاهی رفیع قرار داده است.

.

.

.

همان گونه که حضرت مسیح مردم را به خوبی دعوت کرده اند و از بدیها و تجاوز برحذر   داشته اند ، پیروان واقعی ایشان نیز چنین هستند. آنان با ایمان به خدا و آخرت در انجام نیکی ها پیشتازند

ما معتقدیم مسیح عزیز نیز برای تحقق وعده همه انبیاء الهی ظهور خواهد کرد و دوشادوش موعود امّت ها، همه زیبائیها و خوبیها را برای همه بشریت و همه زمین به ارمغان خواهد آورد و در این ایام به آن روز پرشکوه یک سال نزدیک تر می شویم

HAPPY NEW YEAR***2008***HAPPY NEW YEAR

 

 

In the name of God

The compassionate and the merciful

 

My Lord I love you.

 

I like your messengers, your innocent Imams.

 

I like their great mother, Fatima.

 

I like my Imam, Mahdi. What a lovely human being; hold him and our love.

 

Send him back to us, for our life, our world,

 

and for the other world as well;

 

 to have a better life, live in safe, and to have a good death.

 

 

Amen.

 

   

 

میلاد حضرت عیسی

عیسی مسیح پیامبری است که روح بزرگش از ملکوت آسمانهاست و قلب مبارکش ازشهود لاله ها، افق بیکران را درمی گیرد و گیرایی کلماتش دلهای مشتاق را تسلیم می کند.
پیامبری که خود «کلمه» است، متکلم و مخاطب است. از وجهی آیه پاک خدا و حصول نور پاک الهی است. درقرآن کریم، آیاتی درباره سرگذشت و چگونگی خلقت، ظهور و رسالت و شخصیت بزرگ حضرت عیسی بن مریم وجود دارد که دارای حقایق مهم و لطافت و دقایق ارزشمند و درس های آموزنده از تاریخ و حیات سراسر پرخیر و برکت و رحمت این رسول خدا و مادر مقدس و پاکدامنش است. قرآن مجید، عنایت خاصی به بیان شرح حال و اوصاف و فضایل ارزشمند حضرت مسیح(ع) دارد و احوال و سرگذشت او را با تکریم و تجلیل بیان می کند. به همین جهت شرح حال او در 13 سوره قرآن و نام مبارکش در33 آیه ذکر و اشاره شده است.قرآن کریم، مراحل مختلف زندگانی و قصه شیرین و اعجازگونه حضرت عیسی را از آغاز تولد تا آخرین مراحل زندگی بیان می کند که بهترین سند و دقیق ترین و کاملترین منبع شناخت درباره مقام بلند و سرگذشت پاک و باسعادت این پیامبرخداست.
خداوند متعال بشارت آمدن مسیح را درآیه 45 سوره آل عمران، اینگونه مژده می دهد:
«چون فرشتگان، مریم را گفتند: ای مریم تو را به کلمه ای از خویش، که نامش مسیح عیسی پسر مریم است، بشارت و مژده می دهم، او در دنیا و آخرت، آبرومند و دارای وجاهت و صاحب مقام و از مقربان درگاه خدا می باشد.»..این آیه، ابتدای جریان خلقت مسیح را بیان می کند که با بشارت دادن فرشتگان الهی به مریم آغاز و ازطرف خداوند به مریم بشارت می دهند که خداوند بخشنده مهربان فرزندی به او خواهدداد که نامش مسیح عیسی بن مریم است و در دنیا و آخرت، صاحب مقام و مرتبه و شخصیت و دارای حسن ها و کرامتها و از مقربان و نزدیکان درگاه خداوند خواهدبود. حضرت عیسی از نشانه های رحمت خداست. خداوند دراین مورد می فرماید: ما عظمت آفرینش و ولادت با اعجاز عیسی بن مریم را از، آیات عظیمه و از نشانه های بزرگ و نیز وجود و رسالت او را برای مردم، مایه خیر و رحمت و هدایت قراردادیم.خداوند متعال دراین آیه کریمه ضمن اینکه به وجودآمدن و ولادت معجزه آسای عیسی بن مریم را یک امرشدنی و یقینی بیان می کند، این خلقت اسرارآمیز و بسیار شگفت انگیز و توأم با عظمت را از نشانه ها و آیات بزرگ الهی و قدرت مطلقه ذات پاک پروردگار عالم درامر شگفتی خلقت جهان هستی و نظام پیچیده آفرینش می داند و آن را جهت پی بردن مردم جهان به قدرت و عظمت لایزال خود ارائه می نماید و نیز وجود مقدس حضرت عیسی بن مریم را بعنوان یک پیامبر، نشانه رحمت و عطوفت و مایه خیر، برکت، کرامت و هدایت جهانیان معرفی می کند.حضرت عیسی(ع)، همچون تمامی انبیاء پیشین، مصدق و تصدیق کننده پیامبران قبلی و مبشر و بشارت دهنده ظهور پیامبر بزرگ اسلام بعد از خود به نام احمد، است. یعنی حضرت عیسی(ع) هم با راهی که پیامبران پیشین پیموده اند و هم با راهی که پیامبر بعد از خود، یعنی پیامبر بزرگ اسلام خواهد پیمود، هماهنگ و منطبق است.او درعین حال زمینه را برای ظهور پیامبر اسلام فراهم نمود و خود از منتظران و بشارت دهندگان طلوع خورشید خاتمیت و بعثت حضرت محمد(ص) در تداوم خط رسالت انبیاء بوده است.پیامبری عیسی دارای ادله و تأییدات الهی«و به عیسی پسر مریم، برای اثبات نبوتش، معجزات و ادله روشن و حجت ها و نشانه های آشکار دادیم و او را به واسطه روح القدس تأیید و تقویت و توانایی بخشیدیم. (سوره بقره- آیه 87)
ارائه معجزات آشکار و حجت های روشن و محکم، از ویژگی های مهم همه پیامبران الهی است. تا اینکه از سویی، دلیل و سندی برای صدق نبوت و حقانیت رسالتشان باشد و از طرفی وسیله ای برای جلب اعتماد و اعتقاد مردم تا آنان را به راه توحید و خداپرستی و آیین الهی دعوت و هدایت کنند.حضرت عیسی(ع) همانند سایر انبیاء بزرگ الهی دارای معجزاتی بود که اهم این معجزات و نشانه ها در قرآن کریم، بیان شده است. و لذا می توان گفت: سرمایه اصلی حضرت عیسی(ع) بینات است که از یک سو حقانیت و رسالت او را تبیین و تأیید می کند و از سوی دیگر حقایق مربوط به مبدأ و معاد و دیگر نیازهای بشر را تبیین و تشریح می نماید، یعنی در حقیقت حضرت عیسی بن مریم وسیله و روش و طریق دعوت خود را حکمت می داند که بدین وسیله انسانها را دعوت به توحید و معنویت و اخلاق و تهذیب نفس و اصلاح امور می نمود و با حکمت الهی حقایق و تعالیم آسمانی و شریعت دینی را تبیین می کرده است.از دیدگاه قرآن کریم، هر پیغمبری از انبیای الهی با مخالفت ها، وکارشکنی های مردم عصر خود، روبرو بوده است و حضرت عیسی(ع) هم از این قاعده مستثنی نبوده است و حضرت عیسی(ع) یکی از پیغمبران بزرگ الهی است که همچون سایر پیامبران اولواالعزم، با صبر و استواری در مقابل ناملایمات و نامردمی ها و توطئه های بنی اسرائیل، مبارزه و مقاومت کرد و چراغ پرنور توحید و هدایت و رحمت را در جهان عصر خود برافروخت و پرچم مکتب توحیدی را برافراشت.سرانجام با کمک یاران خود، کار ابلاغ وحی و رسالت و تعالیم پیامبری خود و برنامه دعوت را با همه مشکلات و موانعی که وجود داشت به نحو احسن به انجام رساند.او به عنوان معلم بزرگ توحید و اخلاق و معنویت قهرمانانه بر عقاید شرک آمیز و اوهام علمای یهود حمله برد و افکار و عقاید پوشالی و باطل آنها را ویران و نابود ساخت.

    <**ادامه مطلب...**>

 


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :8
کل بازدید : 191787
کل یاداشته ها : 34


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ